Agencja Rynku Rolnego zaprasza przedsiębiorców branży spożywczej do wzięcia udziału w Branżowym Programie Promocji Branży Polskich Specjalności Żywnościowych w ramach realizowanego przez Ministerstwo Gospodarki projektu systemowego pn. „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” Podziałania 6.5.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Program realizowany jest od czerwca 2012 do maja 2015 i obejmuje następujące rynki docelowe: Rosja, Niemcy, Chiny, Francja, Ukraina oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie. Celem Programu jest wykreowanie polskich silnych marek, które będą rozpoznawalne na świecie i kojarzone przez to z krajem pochodzenia, poprzez stworzenie przedsiębiorcom możliwości kompleksowej i usystematyzowanej promocji ich produktów za granicą. Łączna kwota środków przewidziana na realizację branżowego programu promocji polskich specjalności żywnościowych wynosi 4 392 727,56zł, w tym 3 933 334,93 zł na promocję branży jako całości (Komponent B).


Kto może dołączyć do Branżowego Programu Promocji?

Uczestnikami Branżowego Programu Promocji mogą być przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność gospodarczą i mają siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a ich podstawowa działalność gospodarcza jest zgodna z następującymi kodami Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007:

  • 10.11.Z - Przetwarzanie i konserwowanie mięsa, z wyłączeniem mięsa z drobiu,
  • 10.12.Z - Przetwarzanie i konserwowanie mięsa z drobiu,
  • 10.13.Z - Produkcja wyrobów z mięsa, włączając wyroby z mięsa drobiowego,
  • 10.32.Z - Produkcja soków z owoców i warzyw,
  • 10.39.Z - Pozostałe przetwarzanie i konserwowanie owoców i warzyw,
  • 10.51.Z - Przetwórstwo mleka i wyrób serów,
  • 10.61.Z – Wytwarzanie produktów przemiału zbóż,
  • 10.71.Z – Produkcja pieczywa, świeżych wyrobów ciastkarskich i ciastek,
  • 10.72.Z – Produkcja wyrobów ciastkarskich,
  • 10.73.Z – Produkcja makaronów,
  • 10.82.Z - Produkcja kakao, czekolady i wyrobów cukierniczych,
  • 10.83.Z – Przetwórstwo herbaty i kawy,
  • 11.01.Z – Produkcja wódek,
  • 11.03.Z – Produkcja cydru i pozostałych win owocowych,
  • 11.04.Z – Produkcja pozostałych niedestylowanych napojów fermentowanych,
  • 11.05.Z – Produkcja piwa.

Mile widziane jest aby przedsiębiorcy zgłaszający chęć udziału w branżowym programie promocji posiadali:

  1. uprawnienia do wprowadzania swoich produktów (polskich specjalności żywnościowych) na rynki objęte kampanią i/lub posiadali stosowne certyfikaty (tam gdzie jest to wymagane) lub potwierdzenie rozpoczęcia procedury ubiegania się o stosowne uprawnienia i certyfikaty,
  2. odpowiedni potencjał eksportowy uwzględniający możliwość zbytu odpowiednich grup produktów na poszczególnych rynkach docelowych.

Uczestnikiem Branżowego Programu Promocji branży polskich specjalności żywnościowych możezostać każdy przedsiębiorca spełniający wyżej wymienione warunki.

Zapraszamy wszystkich przedsiębiorców branży rolno-spożywczej do uczestnictwa w działaniach promujących realizowanych w ramach branżowego programu promocji branży polskich specjalności żywnościowych.

 
W celu zapoznania się ze szczegółami programu odsyłamy do strony Agencji Rynku Rolnego.

 

Źródło: Agencja Rynku Rolnego